פרקים חדשיםדברים להורדהדברים כתוביםדברים בתשלוםאודות וצור קשר

דיבור עצמאי

תמר בר דיין גדלה בבית של מעצבים, עד היום בכל פעם שהיא נכנסת לבית דפוס היא שוב מרגישה בת 6, שמגיעה עם אבא שלה לעבודה.

לפני מספר שנים כשהבינה שהפרינט מתחיל להצטמצם, היא חיפשה את הדבר הבא לעשות. היא ניסתה אתרים, אפליקציות ואפילו אפיזודה עם ספרים דיגיטליים. עד שההזדמנות מצאה אותה: Human Centerd Design של מבנים וזה קורה בישראל. בשיתוף פעולה עם אורן לסרי, מעצבת פנים, הן מייצרות את כל האלמנטים הגרפיים והפיזיים שמרכיבים את חווית השימוש במבנה. במילים פשוטות: UI \ XU של מבנים

זה מרתק משתי סיבות (לפחות):

א.	מדובר פה בחיבור מרגש של עיצוב חלל ועיצוב גרפי, כל כך הגיוני שלא ברור איך לא עשו את זה קודם.
ב.	תמר לא חיפשה לעשות מה שכולם עושים אלא נישה חדשה ומעניינת שיש מה לפתח בה

היא קראה לזה מכרה זהב, כי יש כל כך הרבה בניינים ועבודה קונפסטואלית/ גרפית/ עיצוב פנים לעשות בתחום הזה בארץ, שזה באמת תחום חדש ואינסופי ליצור בו! זאת התגלגלה להיות שיחה על מכרות זהב, אפשר לחפש אותם לא במיינסטרים אלא במקומות שאיש עוד לא חרש אותם.
01:10:12

פרק 027 - על חיפוש אחרי דברים חדשים ועל מכרות זהב - עם תמר בר־דיין

לשמיעה באפליקציה האהובה עליך
00:00 00:00

הערות על הפרק

תמר בר דיין גדלה בבית של מעצבים, עד היום בכל פעם שהיא נכנסת לבית דפוס היא שוב מרגישה בת 6, שמגיעה עם אבא שלה לעבודה.

לפני מספר שנים כשהבינה שהפרינט מתחיל להצטמצם, היא חיפשה את הדבר הבא לעשות. היא ניסתה אתרים, אפליקציות ואפילו אפיזודה עם ספרים דיגיטליים. עד שההזדמנות מצאה אותה: Human Centerd Design של מבנים וזה קורה בישראל. בשיתוף פעולה עם אורן לסרי, מעצבת פנים, הן מייצרות את כל האלמנטים הגרפיים והפיזיים שמרכיבים את חווית השימוש במבנה. במילים פשוטות: UI \ XU של מבנים

זה מרתק משתי סיבות (לפחות):

א. מדובר פה בחיבור מרגש של עיצוב חלל ועיצוב גרפי, כל כך הגיוני שלא ברור איך לא עשו את זה קודם.
ב. תמר לא חיפשה לעשות מה שכולם עושים אלא נישה חדשה ומעניינת שיש מה לפתח בה

היא קראה לזה מכרה זהב, כי יש כל כך הרבה בניינים ועבודה קונפסטואלית/ גרפית/ עיצוב פנים לעשות בתחום הזה בארץ, שזה באמת תחום חדש ואינסופי ליצור בו! זאת התגלגלה להיות שיחה על מכרות זהב, אפשר לחפש אותם לא במיינסטרים אלא במקומות שאיש עוד לא חרש אותם.

ושיתפתי אותה שגם מצאתי מכרה זהב, מצאתי את הדרך לגשר על המרחק בין המעצבים לאינטרנט!

סיפרתי לה על ההפרדה בדיסציפלינות בין מעצבי פרינט שעבדו על מדיום מרחבי – עם אורך ורוחב, לבין אנימטורים וקולנוענים שעבדו על ציר זמן. וכשנולד האינטרנט האינטראקטיבי, נולדה האפשרות לחבר בין שתי התחומים. מבחינה היסטורית האינטרנט הרבה יותר צעיר מהקולנוע וממש גור ליד עולם הפרינט, לכן הוא עוד משתנה מהר ומתעצב – ולכן השינויים כלכך מהירים...

לתפיסתי, הרשת עומדת לעבור שינויים מטלטלים בשנים הקרובות, והמקצוע של מפתח פרונט אנד הולך להעלם, או לפחות להצטמצם דרסטית. מעצבים יבנו את האינטרנט ומפתחים יתכנתו את הלוגיקה מאחורה. והמהפכה הזאת מתאפשרת כבר היום בעזרת כלי מדהים בשם וובפלואו. זה עושה לאינטרנט מה שווינדוז עשה לדוס. HTML היא שפה מסובכת ומסורבלת ולא אינטואיטיבית שמקבלת כלי שמנגיש אותה לאנשים פחות טכניים. וובפלואו שמה בידיים של מעצבים את הכוח לבנות אתרים באותו חופש שהם עובדים בכלי עיצוב שלהם, לבנות אתרים אמיתיים, עם אינטראקציות משוכללות, פונקציונליות מתוחכמת והכל בקוד נקי ומסודר.

האינסטגרם של תמר

האתר של תמר

אלפאביז

לינק לאתר של האנימציות שעשיתי לכבוד המיטאפ של סטארטאפ דיזיינרז

תמר הזכירה את השיחה שלי עם אילן דראי: לינק לפרק של אילן דראי

אני הזכרתי את עדן וידאל: לינק לפרק עם עדן וידאל – על כלי עיצוב של העתיד

בואו לקבוצה של דיבור עצמאי בפייסבוק

תמלול הפרק

פרקים נוספים: